„Czuję odpowiedzialność wobec dzisiejszych kobiet – chcę, aby były pewne siebie, nowoczesne i czuły się piękne.“ To cytat wenezuelskiej projektantki Caroliny Herrery, która dotrzymała słowa i rozpoczęła swoją działalność w 1980 roku z marką pod swoim nazwiskiem.
Projektantka już na początku odróżniała się od konkurencji niesamowitym stylem, w którym widoczne są wpływy międzynarodowej kultury i mody. Przy pomocy Diany Vreeland, redaktorki Vogue, zadebiutowała ze swoją kolekcją w nowojorskim Metropolitan Club, odnosząc wielki sukces, ponieważ niedługo po tym ubierała takie osoby jak Jacqueline, Caroline Kennedy, Laurę Bush oraz Michelle Obame.
Debiutanckie perfumy marka pokazała w 1988 roku, przedstawiając pierwsze
Carolina Herrera. Jeden z największych sukcesów osiągnęła kolekcja Carolina Herrera 212, której nazwa nawiązuje do słynnego Manhattanu. Cała marka stanowi synonim luksusu, elegancji, jak i ponadczasowości.